fina ting

Publicerat i: just me
de är ganska komiskt hur vi lever,
tänk alla minnen vi samlat ihop
och att tiden ska gå så fort
vänner man hade
vänner man har kvar
känslor man hade
känslor man har än idag
Jag ångrar ingenting,
även om minsta sagt hälften av min barndom
varit smärtsam, och grå
så har den fått mig att bli den jag är idag.
vem hade jag varit annars?
man får acceptera allt som sker
vissa saker blir nästan aldrig som man själv vill.
men om hade blivit så, vad hade jag då för mening med att fortsätta att kämpa på
jag skulle vilja gå tillbaka, för jag vill minnas allt
tiden räcker aldrig till

ibland kommer tårarna,
från ingenstans
jag låter dem rinna ner
torkar av dem
som jag gjorde
jag är van
de skrämmer mig inte
för jag älskar mitt liv
jag kan inte rå för att vissa känslor
mer än andra
aldrig vill slå sig till ro
och lämna mig...