dear you..
du kanske inte känner mig så bra , hur jag tänker, varför jag gör de jag gör...nog har du svårt och fatta varför jag ej ibland säger så mycket som du önskat.
jag vet att jag tjatar om att jag har svårt och tala öppet om hur jag känner, att jag hellre skriver de.
detta kommer bli de svåraste jag skrivit...

jag är inte den där tjejen som vill leva lyckligt i alla mina dar,
jag är mer den tjejen som accepterar att livet är en orak och gubbig vägstig.
vi har uppförsbacke och nerför...
jag vet hur de här fungerar... jag vet också att jag kommer såra dig flera gånger, och du kommer få mig att gråta ett antal fler gånger.
men jag känner i mitt hjärta att du är den rätta , jag vet inte hur du tänker, men jag vill tro desamma.
jag har tidigare i mina förhållande accepterat männens livstil... som jag har levt i min bubbla i snart 20år... 
som ett maskrosbarn så har jag ej haft de som jag har förtjänat... vem vet hur jag hade varit om jag hade fått den där trygga uppväxten. de är ingen ide, de får mig att gråta.
Jag är fortfarande trasig och mina handlingar är inte alltid genomtänkta...
jag tror jag tänker annorlunda än dom flesta... jag vill tro att allt har sin mening, de finns en högre makt!
varför...? jo de är just den tron som har fått mig att orka fortsätta med mig själv.
en trasig själ...kommer läka med tiden...jag tror min tid är inne nu.
 
för jag har träffat någon..
de var inte sökandet
för jag ville inte finna någon.
allt var fulländat
han sa en sak ..jag sa något annat
plötsligt kändes de som att jag vill stanna i resten av mitt liv i denna stund.
mannen är du henke.
de är dom goda nyheterna
dom dåliga är att jag inte vet hur jag ska vara mot dig, och de skrämmer mig
för om jag inte är med dig nu, så kommer vi båda gå vilsna där ute...
man kan lätte blinka och missa tillf'ället...tillfället som kunnat förändra allt
jag vet inte hur de kommer se ut för oss,
och jag vet inte varför du skulle ta chans med en sån som mig..
men herregud du doftar så gott
du får mig att skratta,
du får mig att vilja leva
det måste ju betyda något
din lovande brud
/Daniella Di Paolo