du har nog allt känt mer kärlek än du visar
stänger ut mig
se över dig, din hand
hjärtat mitt du håller blöder
och slutar snart slå
du vill envisas med att blunda
se mig
jag står här och håller ut
håller ut
håller ut
jag kommer hålla ut
hålla ut
hålla ut
jag kan hålla ut
..........
de är inte första gången
jag kan också se igenom dig som ingen annan
skrämma dig med svaren jag har samtidigt som jag ställer frågorna
nu måste jag blanda samma blandning
för att kunna täcka hålen du gjort.
inte bara vid hjärtat
hela mig

kan du ligga bredvid henne och se henne för den hon ska vara
visa din kärlek
buga för drottningens krona
jag är ren
mitt fel var väl aldrig att jag älskade dig
av hela mitt hjärta
mitt fel var att jag slutade älska dig.
----------------------------------------

jag vet att jag krossade allt
ord som ej sas
du har talat
om hur jag är
mitt hängade huvud mot din axel
du ville ej luta dig tillbaka hos mig
ej se på mig
jag kan ej beskriva
och du vill inte att jag försöker
du hatar att jag ens försöker och säger

snälla gråt ej
din lögnare
åh snälla gråt ej
din lögnare

snälla gråt ej
din lögnare
gråt ej
du ljuger

du ger mig din sista kyss
vem i denna värld kan blunda för dig 
din hand är iskall
när du rör vid mig
detta test som du givit mig
jag missade alla rätt.