,

Publicerat i: just me
jag har alltid trott tidigare att om jag visar mig hård så visar jag att jag är stark
jag har visat mig oberörd och kall för att visa att jag är sjävlständig.
inte först kanske 8 månader sen har jag försökt ändrat mina tankemönster
men jag är fortfarande så naiv,
jag hatar att jag ska tro gott om alla
sen slutar det oftast med att dem sviker mig
vare sig det är vänner familj eller ja ni fattar.
så därför sabborterar jag för mig själv
då vill jag oftast visa mig kall 
oberörd
när det ist kan äta upp min inombords
 
 
jag beskyller inte någon för detta
men folk har sårat mig 
svikit mig
och jag har skadat mig själv 
för att istället få prata om det
för visst det är skönt ibland och bara skita i allt 
och skriva ner allt jag känner
utan att behöva ha dessa jobbiga samtal som bara får mig att tystna
och blunda
för att prata om vad jag känner går inte med vem som helst
och när jag väl känner att jag kan lita på någon
så blir det aldrig som jag tänkt mig
och det kanske är mitt fel i det hela 
men jag har svårt och tro på det själv
 
jag vet inte varför jag kände för att skriva om detta idag
senaste månaden har jag bedövat mig själv
och jag önskar väl någonstans att folk ska se mig för den jag 
och inte för mina handlingar.