.

Publicerat i: just me
det ekar i ditt tomma rum till hjärta
tårarna dina kommer rinna ner när du ser mig gå
för jag går iväg från mina rädslor 
och all dumhet jag begått med dig
jag lämnar det bakom mig nu
 
jag vet att du skäms 
men du visar mer ilska 
det är ditt ständiga försvar mot mig
 
men jag håller hårt i mitt öde
och jag vill att du ska kvävas
av rykterna jag sprider runt om mig
för jag fann styrka i smärtan 
och det skrämmer dig 
och jag växer då för varje blick du ger efter mig
 
för jag har funnit tiden då jag äntligen är själv
ta ditt så tar jag mitt igen
låt mig få komma ut med sanningen för dig
som kommer få dig och tänka annorlunda om mig
du kan lika gärna binda fast mig med dina lögner och blockera mina öron med din elakhet
jag ser igenom dig vad du än gör mot mig
mina tårar är mer av glädje nu och kommer aldrig rinna ner för dig
 
kom in med mig och se hur jag går nu
världen är numera vacker och kärleken är starkare utan dig
förstå att självständigheten tillhör mig nu
så låt din sorg kalla på dig 
och skrik allt du kan åt mig
men jag kommer aldrig höra vad du har att säga
för jag behöver frihet nu
och jag vill se hur jag 
kan leva mitt liv som jag är menat att göra
så låt mig få vila i frid