Pappas flicka

Publicerat i: just me Bortskämd, Tankar, barn, pappasflicka

Mina föräldrar separerade när jag bara var 3 år... Mamma flydde direkt till Västerås och pappa bodde kvar i Hallstahammar.
Hur jag hade det dom barn? Mm det var inte lätt men inget jag vill blogga om nu.

"Pappa har bara mig" har jag många gånger sagt när det kommit en ny telefon.
Och jag skäms inte alls! Ja min pappa har mer än gärna skämt bort mig. Var det något jag ville ha så fick jag oftast det. Och gör detta mer skada än glädje? Nej!
Jag tror det har med person man är i sitt sinne. Jag har också lärt mig av min far att arbeta hårt, trots att du kanske är lite sjuk att ta dig upp till jobbet ändå "bättre att jobba halva dagen isåfall"
Pappa har också lärt mig att inte bry mig om folks åsikter eller kommentarer (men tro mig det tog tid)
Så hur har jag tänkt med Matteo , ska han få allt han pekar på?
Svaret är ja! Min son är mitt allt! Det är okej att skämma bort sina barn lite grann... Trots att jag är bortskämd så har ju iallafall ett bra betalt jobb, inga skulder, mål i mitt liv, viljan att vara annorlunda, jag flyttade hemifrån när jag var 19 år , jag är otroligt händig ( då jag velat lära mig allt) osv.. Tänkt det lilla av allt trots att jag är pappas flicka :)