Samsover

Publicerat i: just me 3månader, Bebis, Intervjuv, Samsova, Tidningintervjuv, kärlek

Gooooodmorgon!
Ny vecka och massor med fina grejer kommer hända denna vecka, intervju imorgon , fotografering ännu oklart när... Vi ska komma ut med våran trailer för Vårat kommande projekt som jag och André startat :D vi ska hinna bebismysa med andra samt hinna med studio inspelning puuuh! Vart lite trött bara av att skriva detta haha men det kommer bli sjukt kul! Jag är så glad också över att vi ska starta en fibromyalgi förening i Västerås :) så jag ska hinna med en träff med damerna i veckan också.
SåååOm ni vill boka fransar så har jag tider bara i helgen 🙄😁

Jag har fått frågan hur Matteo sover, "sover han bra" -ja hela nätterna med en paus för mat mitt på natten. "Oj sover han hela natten!?" - japp han sover bredvid mig så jag vaknar så fort jag hör hur han börjar röra sig med huvudet mycket, så in med nappflaskan innan han hinner vakna :)
".... :O samsover ni!? "

Nu är min fråga är detta ovanligt? Eller fel på något sätt?
Innan Matteo var 2,5 månad så sov han bredvid oss i babynestet tills jag märkte hur mycket närhet han ville ha innan han somna in, (han grät och grät och var övertrött jämt) och det hände då att jag somnade också när han låg på min mage.
Sen började jag mer och mer samsova med Matteo, först i min famn, (så somnar han alltid in) sedan rullar jag över honom bredvid mig.
Detta funkar för oss och är också sjukt mysigt! M jag bara njuter för när han blir äldre så kommer inte dessa dagar tillbaka!

Hur kan inte andra mammor förstå detta!?
Är det bara jag som njuter på detta sätt och är det fel att jag låter Matteo sova bredvid mig och inte i sin spjälsäng?

När vi sedan (alltid på minuten av någon anledning) vaknar kl 08.30 så kollar jag upp och där möts jag utav världens leende! Min morgon kan ej starta bättre! ❤️❤️❤️