Att träna magen

Publicerat i: just me

Nu vill jag bryta ner "duktiga" mammor igen. Som säger att man absolut inte ska anstränga magen , knappt bära sitt barn för mycket.

Så här är det: är du otränade sedan tidigare ja då kommer det antagligen vara tungt och det kommer ta tiiiid för dina magmuskler.
Men det är inte så att jag säger att man klarar av att göra sit ups om man trä at tidigare. INGA sit ups får göras först du tränat upp övre magmusklerna..
Hur gör man då.. Jo jag gjorde lite simpla övningar varje dag. Tex sitta på soffan och vagga Matteo samtidigt spänna magen. Göra halv sit ups (tänk dig planken fast sittandes upp med benen) benböj är super för rygg, rumpa och magen.
Ju snabbare du fixar tillbaka magmusklerna desto snabbare slipper du fortsatt foglossning alltså rygg ont.

Så nej jag svälter ej ner mig själv.. Jag har fantastiskt bra gener. Med en pappa som tränat och byggt muskler sedan han var 15 år (bodybuilder kropp) Min mamma har också tränat och lätt kunnat bygga muskler. Min kropp har väldigt lätt muskel minne :) så jag vill slippa andra dumma kommentarer nu i fortsättningen.
Varför ska man atomatiskt bli stämplad som osäker bara för att man är smal?
Varför ska jag få höra att man är osäker för att man vill klä upp sig för sin man och sig själv?

Ska man bli en soffpotatis bara för att man har det stadigt!? Nej fy!

#1 - - Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg:

Jag blir tokig på oss brudar och hur hårda vi är mot varandra när vi får barn, då är man ju som skörast och vad får man ut av att hoppa på andra. Därför jag inte läser mamma bloggar, många sitter och delar ut pekpinnar så man mår illa. Klart du ska träna om du vill precis som någon annan som känner att själva tanken på att träna när de precis fött barn gör dem svimfärdiga ska låta bli. Man måste ju få bestämma över sin kropp utan att andra kommer med kommentarer. Hejja dig!!!

Svar: Tack så mycket för din kommentar, tyvärr är det en tävling jämt mellan mammor känns det som! Precis som dig läser inte jag heller mamma bloggar :) vet inte varför man inte kan pusha varandra istället. Ha det fint!
Daniella Di Paolo

#2 - - Angelica:

Heja dig! Känner precis likadant!

#3 - - Jennifer Olah:

Du är supersnygg! Både med din fina gravidmage och nu! Vill jag säga först och främst. Sen vill jag skriva en annan sak som jag undrar över, och det är varför i hela friden det ALLTID ska vara så svårt att förstå att vissa har det enklare att skapa och få fram muskler medan andra har det svårare med träning efter en förlossning eller faktiskt bara generellt? Det är lite som när folk inte förstår att man kan vara naturligt smal utan att man gör något åt det(där har jag fått höra mycket otrevliga kommentarer då jag nämligen är naturligt smal) Nu är inte jag mamma själv (ännu) ;) men jag kan tänka mig hetsen kring detta, jag tycker du ska ta det som du önskar med träning och njuta av tiden med din fina son och din man. Jag tycker ni verkar vara en underbar, lycklig och go familj! :) All lycka till er! Ps. Bra blogg!!

Svar: Tack för din fina kommentar :) ja tjocka personer säger att dem är så utsatt men det är likadant om man är enligt vissa för smal! Ha det bäst!
Daniella Di Paolo