Ögonfärg

Publicerat i: just me

Hej på er :) ska försöka hinna skriva detta inlägg innan min kusin och hennes molly kommer 😘
Jag är så ivrig på att se vad Matteo får för ögonfärg.. André har blå gröna ögon och jag har brungröna men dem har gått till mer gröna nu :)

Mamma tror blåa resten har sagt bruna, bruna ska ju vara en dominerande färg.

Ser ni texten här över, visste ni att gröna ögon var så ovanligt? :O inte jag iallafall! 1-2% bara!! Jag tror våran pojk blir blond med blåa ögon. Ögonfärgen har för mig ändrats hela tiden.. När jag var liten hade jag bruna ögon fram tills att jag blev 18-19 år då började det gröna komma fram mer och mer. Nu som 27 åring har jag nästan inge brunt kvar i mina ögon. Knepigt det där, man tycker att det man får ska förbli men det är väl som allt annat :)

#1 - - Annsofie:

men åh vilken sötnos :D

#2 - - Angelica:

så svårt det där, tycker min lilla kille ändrar färg från dag till dag, pappan har bruna och jag blå. Fast å andra sidan så har min pappa bruna o min mamma blå och endå fick vi syskon blå ögon o blont hår.

Väldigt spännande, man skulle ju vilja veta vad det är i kroppen som bestämmer vilken färg på ögon/hår det blir då det inte alltid blir det mest dominanta (:

Svar: Ah precis, samma är det ju med hårfärg. Och jag är brunhårig och min sambo blond, och pojken blir nog blond ser det ut som :) vi båda får vänta och se vad barnen får för ögonfärg :D
Daniella Di Paolo