Sluta döm oss som äter morfin!

Publicerat i: just me Morfin, Preggo, Värk, gravid, mamma, sjukfom

Vilken vecka , värken har varit väldigt intensiv.. kanske för att jag och André hade en jobbig helg :/ men nu är det såklart bättre..❤️


Har märkt att fibromyalgin är nog kopplad med en känslor också.. ja varför skulle det annars vara stressrelaterat 🙄 
När jag var förlossningsdeprimerad hade jag sån intensiv värk i högra benet (alltid i det högra benet när jag mår psykiskt dåligt) samma som helgen och kvarlevnad värk på
Måndagen så var jag väldigt ledsen och fick sånvärk i högra benet! 
Varför bara högra benet?!!??? Haha 
Sen när det är en vanlig dag så lever värken runt i kroppen.. som normalt! 

Jag blev riktigt upprörd i veckan när jag såg hur en gravid tjej hade postat ett inlägg (hon har kroniskvärk ryggen) hon ville ha tips på vad som kunde lindra smärta, notera att hon skrev att hon redan tog citodon... då fick jag se kommentarerna! Där man attackerade henne och ifrågasatte varför tar Du morfin när du är gravid,, skrämde henne med fosterskador berättelser.. och jag blev så arg!! Notera också att detta skrevs på en sida där vi alla lever med värk ( där borde dem väl ändå förstå) men nej!! 
Det är hemskt! Varför!?
Hon har redan ont ska hon nu få dåligtsamvete också? Är hon redan En dålig mamma för att hon lindrar värken med morfin!? Jag tror ej att man 
Direkt kan skylla på mediciner när det kommer till fosterskador osv... har med gener och annat också att göra!
Om en läkare säger att det är okej då ska man väl kunna lita på det eller? Nej då fick jag höra från en dam att på 60 talet trodde läkarna att en tablett kunde ges till gravid och enligt henne föddes ALLA med fosterskador ... okej hur mycket tog dem? Om man Tar liten dos ska de ej vara någon fara ju!! Gäller allt!! Tydligen är det farligt att äta korv också kommenterade jag för jag blev så trött på hennes svar och kommentarer! 

Haha nej nu får jag ont i nacken för jag ligger ner och Matteo har somnat på
Min vänstra arm så ja.. jag ligger obekvämt kan man säga :) 
Nästa vecka kommer en ny artikel via mitt media" kommer ut med datum
Imorgon 
Styrke kramar 😊🌸

#1 - - JennieyLove:

Hej! Den damen kan inte vart påläst ordentligt iallafall. Hade det vart stor risk för fosterskada vid rekommenderad dos hade inte läkaren skrivit ut morfin.

Jag går på en medicin för mina hudutslag som ger fosterskada under graviditet och jag fick skriva på papper om att jag är medveten om alla risker innan jag fick påbörja kuren. Så du har helt rätt och visst blir man rätt less på folk som tror sig veta allt. Blir själv lätt upprörd över att läsa sådana kommentarer.

kramiz<3




Svar: Ja tack :) ja som nybliven mamma som antagligen redan oroar sig ska ej få höra från en Annan att man ger fosterskador på sitt barn! Nej usch! Ha det fint och tack för att du delade med dig :) kram 💕
Daniella Di Paolo