Mamma är alltid mamma

Publicerat i: just me Mamma, bebis, relation

Har ni märkt att sedan ni fått barn, att relationen till er egna mamma blir starkare? 

Det är som att man blir barn på nytt och allt mamma säger och gör ger en värme in i hjärtat! 
Att man har lätt till gråt när man ser sin mamma hålla sitt barn.. det är något speciellt med mammor... inte sant!? 

Nu kanske många av er inte har någon relation med eran mamma, ni kanske till och med förlorat henne när ni var väldigt små. 
Hur eran situation nu än ser ut så har ni alla eran mamma i er. Ni kanske ej minns eller ah vem minns egentligen ens första år.
Men hon fanns där, hon höll om er och hon kämpade igenom allt som man kämpar sig igenom det första året men ett barn.

Kanske därför blev min kärlek till mamma ännu starkare när jag fick barn, för nu förstår jag hur mycket hon älskar mig! 
Hur hon har oroat sig för mig som jag gör med mig son. 
Hur stolt hon varit/är över mig precis som jag är mot min son! 
Jag tänker på mamma och mig när jag ser Matteo och mig tillsammans... tänk att jag är mamma nu. Den mamma jag såg upp till som barn. 

Mamma är alltid mamma❤️