Amning

Publicerat i: just me

Visste ni att det är lite tabu att inte amma... Ja ni mammor vet om detta.
Jag kunde amma Matteo i 3 veckor sedan blev min sjukdom för häftig att hantera utan smärtstillande. Så jag började med ersättning vilket har hjälpt mig oerhört! Men det tog sin tid innan jag kunde acceptera att jag ej kunde amma längre... (Samtal med Matteos BVC ssk, som är grym) Varför!? Jo för du SKA amma enligt alla "duktiga" mammor! Ja men nu kunde jag ej det, nu kan jag få avlastning (egentid tex att bara få strosa runt i affärer eller skogen) Det är tufft att amma, mamman blir ganska låst , du MÅSTE tänka på vad du äter (vare sig det gäller mat eller tabletter) du får mjölkstockning om du ej ammar regelbunden, barnet vaknar oftare på nätterna (egen erfarenhet säger inte att det är så av ren fakta) om man äter en matlåda som man värmt i mikron så överför man platsen till barnet genom bröstmjölken! förstår ni då hur låst man känner sig som mamma/människa!

Jag orkar ta hand om mitt barn nu tack vare att jag kan ge ersättning och ta mina smärtstillande tabletter :)
Tack vare Matteos BVC ssk som sa att det är okej att inte amma du blir inte en dålig mamma bara för att du ej ammar. (Tro mig så kände jag mig, som en dålig mamma och kände så ännu mera när folk ifrågasatte varför jag inte ammade) och tack min älskade André som pushade mig till att våga gå ut och ha egentid ❤️

Om man själv är mamma och vet hur känsligt allt är med att ha sitt första barn, varför ska man lägga sig i så mycket? Varför ställa frågan ens? Visste ni ens att man överför plast och andra farliga ämnen till barnet när man ammar!?

DU som mamma vet bäst när det gäller DITT barn! Glöm aldrig det! Heja ersättning :)
Pöss

#1 - - Anonym:

Oj! Har folk ifrågasatt ditt val om att ej amma på ett dåligt sätt! Usch! Jag skulle nog själv kunna fråga "varför väljer du att inte amma?" Men det kanske är en känslig fråga man inte ställer till någon.. Jag ska iaf som du försöka amma så får vi se hur det går med det☺️

#2 - - Annika:

Grattis till lilla sonen! Hoppas att ni alla mår bra och att allt kommer att gå bra. Ha en fin dag. Kram Annika

Svar: Tack så mycket :)
Daniella Di Paolo

#3 - - Anonym:

Jag vet hur det känns kunde inte amma någon av mina barn men dom blev normala ändå :) man gör det som känns bäst för dig och barnet. Ibland blir man bara stressad av att behöva amma och då blir det inge bra ändå för då blir det bara en negativ situation som varken du eller barnet blir lyckliga av. Va stark som du är och skit i vad andra säger:)

#4 - - Anonym:

Det va Johanna Nevala som skrev inlägget ;)

Svar: Ja precis , det gick ju att amma men jag hade för ont och orkade inte göra mycket alls, därför valde jag bort amningen :) ha det fin kram
Daniella Di Paolo