Frågestund del 1 om min fibromyalgi

Publicerat i: just me Smärta, fibromyalgi, läkning, sjukdom

Här kommer några svar trots bebis som vaknar, bajs och snurrig huvud 😂
#1 - - Maja :

Hej Daniella,

Jag kom in på din blogg genom artikeln om dig. Jag skulle bara vilja ge dig ett tips om lymfmassage. Jag har gått en utbildning inom det och vår lärare under utbildningen har hjälpt många med fibromyalgi att minska sin värk med hjälp av lymfmassage.
Om lymfsystemet inte fungerar riktigt som det ska, lymfvätska samlas av olika anledningar i kroppen, vilket i sin tur trycker på olika celler, vilket gör att man upplever smärta. Lymfsystemet är ju lite bortglömt inom sjukvården så det är inget man tar upp speciellt ofta med patienter.
Jag förstår att om man har värk i kroppen så kanske det sista man vill tänka på är att få massage, men detta är en otroligt lätt massage i princip bara lätta strykningar som på olika sätt öppnar upp och hjälper lymfsystemet.
Det finns mycket information på nätet som du kan läsa om detta.
Jag kände bara att jag var tvungen att skriva detta till dig efter att jag läst din historia.
Jag hoppas du kan hitta den hjälp som på något sätt kan minska din smärta.
Ha en fin kväll, Mvh Maja