Dag 1 ett wow moment

Publicerat i: just me 7månadersbebis, Fibromyalgi, bebis, bf2016, cbd, mamma, mammalivet, medicin, preggo, sjukdom, viföräldrar, vimedbarn

Hej mina kära fibrovänner samt friska krya vänner :) 

Jag har ej berättat för er här men jag har börjat på nya tabletter :) jag har fått så mycket respons efter mina artiklar runt om i Sverige.. en del började fråga mig om jag provat detta.. hm nej aldrig hört talas om det och varför inte det då? 
Varför kan man inte få denna mirakel medicin från läkarna.. efter att ätit dem en dag så undrar jag ännu mera varför inte! 

Jag har trott att morfin är det ENDA som kunnat hjälpa mig.. men CBD wow!
Nu är detta bara dag 1 och jag ska berätta lite hur min dag varit: 

Matteo och jag vaknade väldigt tidigt idag ca 06.30 (händer aldrig haha) jag valde att ta min CBD kapsel kl 07.00. Jag tog en hel kvällen innan .. stod att jag skulle ta en halv men jag känner min kropp vid det här lagret och vet hur tålig jag är.. iallafall vi lekte och jag hade ingen värk alls! 

Var inte ens morgon stel.. och det slog mig sen när kl var 08.00 och jag bar runt Matteo  " men Gud, jag startade morgonen på en gång..." och jag pussade Matteo på kinden och vi båda skrattade. "'JA mamma mår bra idag" 

Kl 08.30 ville Matteo sova igen och även jag somnade.. 
vaknade kl 10.50!!! Så skönt! Var inte alls så där seg och trött när jag vaknade. 
Men va torra läppar jag fått haha tur att man har fullt med läppsyl hemma ;) 

Leker med Matteo länge på golvet sedan vill han gå i sin gåstol så jag börjar laga lunch :O
Jag har ej haft nå matlust under dagen sedan jag var gravid.. måste vara pga CBD och kan den få mig att gå upp i vikt också då är det underbart! ( väger bara 51kg) 

Äter tillsammans med Matteo :) är glad och vi pratar mycket som vanligt.. 
Värken kommer i vänstra knät ca kl 13
Blir tvungen att ta tradolan!
Är helt fascinerad över att jag kunnat gå utan tablett fram till kl 13.. när jag tidigare alltid startade dagen med att ta en! 

Vi somnar igen på EM och sover 2h till.. vaknar INGEN värk jag är pigg.. och det är en konstig känsla jag känner.. jag kan ej minnas den känslan jag känt idag.. att jag är avslappnad? Lugn? Harmonisk?

Nu är klockan 19.30 och högra knät värker.. men har ej känt något i lederna.. kan detta vara sant??? Är så nyfiken på dessa kommande dagar.. fungerar detta för mig så måste min mamma med kronisk migrän ta detta!  

Så jag ska fortsätta måla lite för matteo har somnat :) sköt om er!! ❤️

#1 - - Kristina lejdare :

Vill gärna höra hur det går för dig, har hört talas om cbd och har funderat om jag skulle prova. Lycka till Stina

Svar: Va roligt , hoppas min resa kan peppa och hjälpa dig :) bara att fråga mig om det är något
Daniella Di Paolo

#2 - - Anonym:

Hej😊Har du ångest också eller någon annan diagnos utöver fibron?

Svar: Hej :) jag har astma och migrän men inget psykiskt vad hag vet om iallafall 😅
Daniella Di Paolo

#3 - - Lotta Mammi:

Följer dig gärna då jag Åkarps funderar själv att börja.

#4 - - Lotta Mammi:

Följer dig gärna då jag då jag själv funderar på att börja med cbd

#5 - - Sölvi:

Spännande!