Min

Publicerat i: just me
De är tomhetens mörker i hjärtas rum
Men solen skiner om ditt hem
Och reser sig sakta ju fortare jag går från ditt leende
Ifrån alla misstag och fel jag nu lämnar bakom mig
Min själ har slutat givit föda
Din kannibal 
Du äter allt du ser
Men jag har sett desamma
Jag vet din skam i ditt försvar

Men jag kommer leva på hopp
Och jag kommer låta dig kvävas
Av den nya regeln i mitt liv
Och jag kommer finna styrka i smärta
Och jag kommer minnas vid namn
Jag vet mitt namn när de hyllas ut

För jag har andra saker att fylla min tid
Du tar vad som är ditt och jag tar mitt
Nu låt få bekänna en kraftig del
Som kommer hela min trasiga sida
Så bind mig hur mycket du vill
Kväv mig med de du vill ha sagt
Jag kan då känna morfinet mitt 
från mina tårar 
Dem smakar stolthet
Då förlåter jag mina fel och mina innersta rädslor

Så kom ut från mitt hjärta och känn kylan
Världen min har varit upp och ner
Du kan förstå ensamhet när du följer mina spår
Så nu gör jag din sorg kall
Och sjung ut allt du kan
Jag kommer ej höra vad du har att söga
För jag behöver frihet nu
Och jag behöver veta hur
Jag ska leva mitt liv som de är menat att bli