ett brev till dig

Publicerat i: just me Mamma, fibromyalgi, sjukdom

Du är med mig varje dag

Vissa dagar är du så hemsk att du förstör allt, du gör mig svag , arg och ledsen...
All lek och kärlek jag försöker ge åt min son försöker du ta ifrån mig. Så jag slåss mot dig varje dag
Ändå måste jag leva med ATt du finns vid min sida, hur mycket jag än försökt förneka dig och blunda för den smärta du ger mig, jag har på något vis accepterat dig! 
Men det har ej varit lätt , men känner att jag måste för min son behöver mig, 

I alla dessa år har du lett mig in i detta missbruk
Utan medicin fungerar jag inte , kunde inte ens se ljuset i livets tunnel. Nu ser jag min son men du fäller mig längst vägen mot honom. Jag ber till Gud och frågar varför!? 
Hur ska jag orka, när allt bara blir värre... jag får inge svar.. trodde jag. 
Han är ju framför mig, min styrka, min älskade son ska rädda mig ifrån dig på ett starkare och annorlunda vis. 
Även om du är med mig varje dag då du väljer att ge mig värk i benet, för att sedan ge mig värk i ryggen så ska jag övervinna dig...min son ska inte behöva tänka att han har en sjuk mamma när han blir äldre han ska se en stark mamma som trots dig ska kunna leva ett friskt liv.

Till min sjukdom 
Från din trogna daniella